10 دستور برای زوجین در زوج درمانی

آخرین مقالات حوزه روانشناسی

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

10 دستور برای زوجین در زوج درمانی

۸۲ بازديد
1.شریک زندگی خود را در درمان سرزنش ، شرم و انتقاد نکنید. هر وقت آماده شدید ، به زوج درمانی بیایید تا یاد بگیرید چه کاری می توانید انجام دهید تا یک شریک زندگی بهتر باشید. نپرسید که شریک زندگی شما چه کاری می تواند برای شما انجام دهد ، بلکه می توانید برای شریک زندگی خود چه کاری انجام دهید.
2. شما باید روابط خود را به بهترین وجهی که ممکن است برقرار کنید ، به عهده بگیرید. شما نمی توانید به شریک زندگی خود اعتماد کنید و فکر کنید که هر هفته در مورد چه چیزی صحبت کند یا باعث شود که شما مانند یک نوجوان سرکش شما را ناخواسته به سمت درمان بکشاند. شما به اندازه همسرتان مسئول بهبود روابط خود هستید و اگر دوست ندارید چیزی را پیشنهاد دهید برای بهبود پیشنهاد دهید.
3. شما همیشه سعی در محافظت از فضای رابطه ای در برابر آلودگی های سمی دارید. فضای رابطه ای هم ناملموس و هم قابل لمس است. وقتی در حضور یک زن و شوهر هستید حتی اگر از نظر فیزیکی چیزی برای دیدن وجود ندارد ، می توانید آن را احساس کنید. شما آن را با انتقاد آلوده می کنید. شما آن را با دیدن آنچه درست است و نه آنچه در اشتباه است تصفیه می کنید. دلارهای درمانی خود را با آلودگی فضای خود هدر ندهید.
4- نباید اسرار یکدیگر یا درمانگر خود را حفظ کنید. "شما فقط به اندازه اسرار خود بیمار هستید" یک جمله 12 مرحله ای مورد علاقه است که در مورد کار زوجین نیز صدق می کند. شما می توانید در زوج درمانی ، درس زندگی شگفت انگیز را یاد بگیرید که مواجهه با حقیقت همیشه بهتر از اجتناب از آن است. که رابطه شما از صمیمیتی که با گفتن حقایق سخت ایجاد شده است ، قویتر خواهد شد. منظورت را بگو معنای آن را نگو ،
5- شما نباید با بمبی برای شلیک به شریک زندگی خود به درمان بروید. طبیعی است که مکالمات سخت را برای درمان زوج صرفه جویی کنید. اما آنچه را که در ذهن دارید زودتر به شریک زندگی خود بگویید تا به محض راه رفتن در دفتر احساس کمین نکنند.
6. برای گفتن آنچه می خواهید منتظر اجازه شریک زندگی خود نخواهید ماند. در خودتان آنقدر قوی باشید که بتوانید بدون درخواست اجازه آنچه را می خواهید بگویید ، حتی اگر می دانید شریک زندگی شما ممکن است مخالفت کند. در غیر این صورت ، شریک زندگی شما مجبور است هم با خواسته های شما کنار بیاید و هم از احساس ناراحتی شما در خواست آنها مراقبت کند.
mind- نباید بخوانید و نه از شریک زندگی خود انتظار داشته باشید که بخواند. ممکن است فکر کنید می دانید که شریک زندگی شما واقعاً چه احساسی دارد اما مگر اینکه تله پاتیک باشید ، باید همیشه آن را بررسی کنید. برعکس ، تصور نکنید که شریک زندگی شما می داند چه فکر می کنید یا چه احساسی دارید ، مگر اینکه آن را گفته باشید.
8- مثبت را در روابط خود حداقل به اندازه تمرکز روی نکات مثبت پرورش دهید. زوجین اغلب فکر می کنند که باید روی همه چیزهای اشتباه تمرکز کنند. شما نمی کنید رابطه شما بسیار بهتر و سریعتر بهبود خواهد یافت ، اگر حداقل به همان اندازه که بر روی چیزهای درست تمرکز می کنید ، همانطور که بر روی اشتباهات تمرکز می کنید.
9. شما نباید کودک کوچکی را که در بدن همسر بزرگسال شما زندگی می کند به یاد بیاورید. هر زمان که شریک زندگی شما به گونه ای رفتار می کند که برای شما منطقی نیست ، کنجکاو شوید که برای کودک کوچک در درون اوضاع چه می گذرد. همه وقت منطقی هستند ، و اگر فکر می کنید آنها این کار را نمی کنند یا اطلاعات را از دست می دهید یا سعی می کنید سیستم ارزش خود را به آنها تحمیل کنید.
10- انتظار چالش ها را دارید ، تا حدی که بخواهید تسلیم شوید. در معالجه زوجین معمولاً نکته ای پیش می آید که جادوی داشتن یک فرد بزرگسال در خارج از کشور به شما کمک می کند تا رابطه شما از بین برود و شما احساس می کنید با همان مشکلاتی که با آن روبرو هستید گیر کرده اید. در این مرحله دیگر راهی برای بازگشت وجود ندارد - شما باید به حرکت خود ادامه دهید. اغلب اوقات وظیفه درمانگر زن و شوهر این است که امید مورد نیاز خود را حفظ کنند تا زمانی که بتوانید دوباره با آن ارتباط برقرار کنید. تا زمانی که دوباره وصل نشوید ، مانند یک شعار احساس می شود. درست مثل اینکه بخشی از ازدواج است ، بخشی از ازدواج درمانی هم هست.
برای مطالعه بیشتر مطالب درباره مشاوره قبل از ازدواج به وبسایت دکتر ترانه موذنی مراجعه کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.