چگونه سیگار را ترک کنیم؟

آخرین مقالات حوزه روانشناسی

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

چگونه سیگار را ترک کنیم؟

۸۴ بازديد

در دنیای امروز ، برنامه ها و وب سایت ها به این طریق هستند که مردم اطلاعات زیادی در مورد سلامت روان و رفتار خود می گیرند.

در اصل این چیز خوبی است. فناوری می تواند موانع را کاهش داده و به این واقعیت کمک کند که هرگز به اندازه کافی متخصص یا متخصص برای انجام کار وجود نخواهد داشت.



اگر سیگار می کشید ، هیچ کاری بهتر از ترک آن نمی تواند برای بهبود سلامتی خود انجام دهد. اما تعداد بسیار کمی از افراد می توانند از عهده هزینه درمانی یک درمانگر برای کمک به آنها در انجام این کار برآیند.

من چندین مطالعه در مورد سیگار کشیدن با استفاده از درمان پذیرش و تعهد (ACT) انجام داده ام ، که در سال 2004 با مطالعه ای به رهبری الیزابت گیفورد آغاز شد. مشخص شد که ACT می تواند پچ را شکست دهد. مطالعات بعدی نتایج بهتری نسبت به داروهای ترک سیگار یافتند.

فوق العاده اما درمانگران گران هستند. پروتکل اصلی ما در سال 2004 14 جلسه داشت.

آخ! چه کسی استطاعت چنین چیزی را دارد؟

شاید تعداد بسیار کمی باشد. اما چندین آزمایشگاه (نه فقط آزمایشگاه ما) همچنین دریافتند که افرادی که با استفاده از ACT سیگار را ترک می کنند ، این کار را با یادگیری نحوه پذیرش اصرارهای خود ، کنار زدن از افکار "استفاده کننده" و ترغیب به ترک با توجه به ارزشهای خود انجام دادند. اگر بتوانیم چنین مهارتهایی را آموزش دهیم ، این می تواند مهم باشد.

چرا برنامه ها نیست؟

توجه داشته باشید ، برنامه هایی وجود دارد که وجود دارد ، اما اکثر آنها براساس راهنمای عمل بالینی ایالات متحده (USCPG) اجماع علمی است که تحت هدایت وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده تهیه شده است. آنها به مردم می گویند که از عوامل محرک اجتناب کنند. برای پاک کردن تأثیر و شناخت دشوار. ترک کنید زیرا این یک روش منطقی برای حفظ سلامتی است.

پشت این ایده ها علمی وجود دارد. آنها عملاً عقل سلیم هستند. اما گاهی اوقات علم می تواند به شما در یافتن حس غیرمعمول کمک کند و این حتی ممکن است بهتر باشد.

و به وضوح جای پیشرفت وجود دارد. نرخ ترک برنامه های گوشی های هوشمند بین 4 تا 18 درصد متفاوت است که خیلی خوب نیست. یک "Cochrane Review" (خلاصه رسمی و با کیفیت بالا از ادبیات) 2019 نمی تواند نتیجه بگیرد که آنها بهتر از حداقل مداخلات پشتیبانی هستند.

وارد Jonathan Bricker در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون در دانشگاه واشنگتن شوید. در یک سری مطالعات طی دهه گذشته ، جاناتان و تیمش در مطالعات بزرگتر و بزرگتر وب سایت ها ، تماس های تلفنی و برنامه های مبتنی بر ACT را آزمایش کرده اند. تیم او فهمیده است که چگونه می توان از ترک تحصیل جلوگیری کرد. و چگونگی تعامل مردم با استفاده از زبان شفاف ، گرافیک جذاب ، تمرینات جالب و کمک آموزشی هوشمندانه.

مهمتر از همه ، وی چشم انداز تحقق وعده انعطاف پذیری روانشناختی را محکم نگه داشته است. تحقیقات خودش نشان داد که این فرایندها موفقیت در ترک را پیش بینی می کردند. انعطاف پذیری روانشناختی ضدحسوس است ، اما او از دست کم گرفتن مردم امتناع ورزید. وی معتقد بود اگر برنامه به اندازه کافی خوب باشد ، افراد عادی آنچه را که دانشمندان می دانند از طریق یک برنامه کلیدی دریافت می کنند. او و تیمش به آن ادامه دادند.

امروز روزی است که جهان می تواند ببیند چرا سفری علمی مانند آن برای جهان اهمیت دارد.

در یک آزمایش تصادفی بزرگ (N = 2،415) و بسیار خوب انجام شده که دقایقی پیش در پزشکی داخلی JAMA منتشر شد ، بریکر دریافت که برنامه ACT که تیم او با نام iCanQuit توسعه داده است ، یک سال بعد از آن 28.2 درصد دارای توقف است ، بالاترین بالاترین میزان در مورد یک برنامه ، در مقابل 21.1 درصد (p .001) برای برنامه مستقر در موسسه ملی سرطان ایالات متحده ("QuitGuide") که بر اساس USCPG ساخته شده است. من آن را "برنامه جریان اصلی اجماع" می نامم.

دانشمندان از مراقبت های انجام شده در این مطالعه قدردانی خواهند کرد (طبقه بندی شده ؛ دوسو کور ؛ میزان بسیار چشمگیر ترک تحصیل ؛ پیگیری های سه ماهه ، شش ماهه و 12 ماهه ؛ قصد درمان تجزیه و تحلیل) به همین دلیل امروزه در یک مطالعه ظاهر شده است از مجلات برتر پزشکی در جهان است.

عموم مردم باید دو نکته اساسی در مورد آن بدانند.

اول ، افرادی که از برنامه ACT استفاده می کنند 1.49 برابر بیشتر از کسانی که از برنامه رایج اجماع استفاده می کنند ، 1.49 برابر بیشتر احتمال دارد که سیگار را ترک کنند ، با تفاوت های مشابه یا حتی بیشتر از همه روش های دیگر برای اندازه گیری نتایج (به عنوان مثال ، هر نوع مصرف دخانیات ؛ نتایج در سه و شش ماه ؛ و غیره)

دوم ، این دو برنامه با آنچه که آموزش می دهند بسیار متفاوت هستند.

برنامه رایج اجماع به مردم آموخت که از عوامل داخلی جلوگیری کنند یا سعی کنند عواملی را تغییر دهند و دلایل منطقی برای ترک ارتباط با پیامدهای بهداشتی ارائه داد. برنامه ترک سیگار مبتنی بر ACT مهارت های انعطاف پذیری روانشناختی را آموزش داد: پذیرش عوامل سیگار کشیدن داخلی مانند اصرارها ، افکار و احساسات و انگیزه دادن به خود برای ترک از طریق ارزش های خودشان. یک کنتراست واضح.به زبان ساده ، ACT با پیگیری مجموعه ای از ایده های بدیع بهترین ها را شکست داد. من را سوerstand تفاهم نکنید: اجماع اصلی جریان خوبی است ، اما این مطالعه نشان می دهد که بهترین نیست.

جامعه ACT و علوم رفتاری متنی دهه ها را صرف کاوش در روند تغییر کرده است. وقتی تیم ها وقت صرف کرده اند تا بفهمند که چگونه آنها را در مناطق مشخص اعمال می کنند ، اتفاقات خارق العاده ای می تواند رخ دهد ، خواه در مورد کاهش مصرف مواد افیونی در مراقبت های بعد از عمل صحبت کنیم. بهبود برنامه های بهبودی سرطان ، پرورش برنامه های ورزشی م moreثرتر ، بهبود موفقیت های فکری یا گام برداشتن در چالش های بهداشت روان.

اکنون می توانید بگویید که اگر 100000 سیگاری از برنامه ACT استفاده می کردند ، یک سال دیگر بیش از 28000 نفر از آنها بدون دخانیات بودند ، یعنی چند هزار مورد بیشتر از آنچه که یک رویه اجماع رایج ممکن است انجام دهد.

سیگار کشیدن امید به زندگی را برای نزدیک به 10 سال کاهش می دهد ، اما در صورت ترک سیگار ، بخش بزرگی از آسیب می تواند جبران شود. و یک برنامه ACT می تواند به مردم در انجام آن کمک کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.