شناخت علم روانشناسی

آخرین مقالات حوزه روانشناسی

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

شناخت علم روانشناسی

۶۳ بازديد
 psychology related
روانشناسی

روانشناسی هم یک رشته علمی است و هم کاربردی که شامل مطالعه علمی فرآیندهای ذهنی و رفتار است.

روانشناسان پدیده هایی مانند ادراک ، شناخت ، احساسات ، شخصیت ، رفتار و روابط بین فردی را مطالعه می کنند.

روانشناسی همچنین به کاربرد چنین دانشهایی در حوزه های مختلف فعالیت های انسانی ، از جمله موضوعات مربوط به زندگی روزمره اشاره دارد - به عنوان مثال. خانواده ، آموزش و کار و درمان مشکلات بهداشت روان.

روانشناسی یکی از علوم رفتاری است - زمینه گسترده ای که شامل علوم اجتماعی و طبیعی است.

روانشناسی تلاش می کند تا نقش شخصیت انسان را در پویایی اجتماعی بازی کند و در عین حال فرآیندهای فیزیولوژیکی و عصبی را در مفاهیم خود از عملکرد ذهنی بگنجاند.

روانشناسی شامل بسیاری از زمینه های تحصیلی و کاربردهایی است که در زمینه هایی مانند توسعه انسانی ، ورزش ، بهداشت ، صنعت ، قانون ، و معنویت درگیر هستند.

روانشناسی توصیف و تلاش برای توضیح آگاهی ، رفتار و تعامل اجتماعی.

روانشناسی تجربی در وهله اول به توصیف تجربه و رفتار انسان هنگام وقوع اختصاص دارد.

از دهه 1980 روانشناسی به بررسی رابطه بین آگاهی با مغز یا سیستم عصبی پرداخته است.

هنوز مشخص نیست که چگونه این تعامل: آیا آگاهی حالات مغز را تعیین می کند یا حالت های مغز آگاهی را تعیین می کند - یا هر دو به روش های مختلفی ادامه می یابند؟

چندین شاخه روانشناسی وجود دارد.

روانشناسی مقایسه ای به مطالعه رفتار و زندگی ذهنی حیوانات غیر از انسان اشاره دارد.

این مربوط به رشته هایی خارج از روانشناسی است که رفتار حیوانات مانند اخلاق را مطالعه می کنند.

اگرچه حوزه روانشناسی در درجه اول مربوط به انسان ها است ، اما رفتار و فرآیندهای ذهنی حیوانات نیز بخش مهمی از تحقیقات روانشناختی است ، یا به عنوان موضوعی در نوع خود (به عنوان مثال ، شناخت حیوانات و اخلاق) یا با تأکید جدی در مورد تکاملی. پیوندها ، و تا حدودی بحث برانگیزتر ، به عنوان راهی برای به دست آوردن بینش در روانشناسی انسان با استفاده از مقایسه یا از طریق مدلهای حیوانی سیستمهای عاطفی و رفتاری ، همانطور که در علوم اعصاب روانشناسی مشاهده می شود.

مطالعات روانشناسی شخصیت ، الگوهای پایدار روانشناختی رفتار ، اندیشه و احساسات را تحمل می کند که معمولاً شخصیت فرد نامیده می شود.

عمدتا با تمرکز روی رشد ذهن انسان از طریق طول عمر ، روانشناسی رشد به دنبال درک چگونگی رسیدن افراد به درک ، درک و عمل در جهان و چگونگی تغییر روند این روندها در سن است.

این ممکن است بر رشد فکری ، شناختی ، عصبی ، اجتماعی یا اخلاقی متمرکز باشد.

روانشناسی کمی شامل کاربرد مدل سازی ریاضی و آماری در تحقیقات روانشناختی و توسعه روش های آماری برای تجزیه و تحلیل و توضیح داده های رفتاری است.

روان سنجی زمینه روانشناسی مربوط به نظریه و تکنیک سنجش روانشناختی است که شامل اندازه گیری دانش ، توانایی ها ، نگرش ها و ویژگی های شخصیتی است.
 
 
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.