یافتن صلح ، عشق و تفاهم در اواخر سال 2020

آخرین مقالات حوزه روانشناسی

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

یافتن صلح ، عشق و تفاهم در اواخر سال 2020

۱۵ بازديد
به نظر می رسد این روزها صلح ، عشق و تفاهم کم است. تنش در بسیاری از خانه ها زیاد است. بودجه ما تنگ است ، پهنای باند ما حداکثر می شود ، روحیه ما کم است. ما درگیر یک بیماری همه گیر ظاهراً بی پایان هستیم که در یک گرداب زمانی که زندگی مدنی عادی وجود ندارد ، گرفتار شده ایم. این فشار عظیمی بر خانواده ها و افراد وارد کرده و ما را عصبی و منزوی کرده است. در صورت نیاز به تماس انسانی و تنفسی ، باید به سمت اتصال مجدد و آشتی حرکت کنیم. با این روحیه ، در اینجا پنج استراتژی مورد علاقه من برای به حداکثر رساندن آرامش ، عشق و درک در زندگی ما وجود دارد.
1. گوش کنید. گوش دادن در فرهنگ ما یک مهارت کم ارزش است. برای مهارت در آن ، باید تمرین کنیم. شنیدن انعکاسی ارتباطی ، تنش زا ، حتی درمانی است. این یک ابزار قدرتمند است. خواه سعی در برقراری ارتباط م effectivelyثر با کودک 3 ساله ، نوجوان ، همسرتان ، پسر عموی دشوار ، همسایه یا هر کس دیگری در زندگی کاری دارید ، بر شنیدن پیام آنها و اطمینان از شناختن شنیدن آنها تمرکز کنید. از برقراری ارتباط با پیام خود درمانگران نسلهای متمادی به گوش دادن بازتابنده اعتماد کرده اند. این حرکت حرفه ای می تواند فواید فوری را برای بازی ارتباطی شما به همراه داشته باشد. به شخصی که به او صحبت می کند توجه کامل خود را نشان دهید (نیمه گوش ندهید) ، سعی کنید پیام او را بشنوید و درک کنید ، سپس با تکرار مطالب گفته شده خود تأیید کنید که او را شنیدید شما باید در برابر افزودن نظر / دیدگاه خود ، یا حقایقی که ممکن است پیام گوینده را پشتیبانی یا با آن متناقض باشد ، مقاومت کنید ، حداقل تا زمانی که آنچه را که به شما سخنران داده اید بازگردانید.

وقتی افراد احساس شنیدن می کنند ، معمولاً کمتر حالت دفاعی پیدا می کنند و ارتباط با آنها راحت تر می شود. اگر در زندگی خود به شخصی احتیاج دارید که در مورد موضوعات مهم شما را بشنود ، سعی کنید با استفاده از گوش دادن بازتابنده رابطه ای ایجاد کنید که در آن انتظار شنیدن محترمانه باشد.

2. مقداری خوب انجام دهید. با خود برتر خود در ارتباط باشید: رابطه شما با گود چیست؟ ما بیش از هر زمان دیگری به جنبه های مبتنی بر ارزش ، معنوی و بزرگ تصویر زندگی خود نیاز داریم. وقت خود را به مراقبه ، تأمل یا دعای ساکت اختصاص دهید. با ارتباط مجدد با احساس واقعی خود ، ارزشهای خود را عملی کنید. به عنوان یک خانواده ، زوج یا فرد وقت بگذارید تا بیان کنید که چگونه می توانید تجربه وجود خود را معنادارتر کنید. آیا به عشق همسایه خود اعتقاد دارید؟ کارهای خوب ، لطف و لطف های کوچک انجام دهید و احساسات مثبت اجتماعی خود را ابراز کنید. آیا شما به دموکراسی و مسئولیت مدنی اعتقاد دارید؟ رأی دهید ، خون بدهید ، داوطلب یک سازمان جامعه شوید ، ماسک بزنید یا در علتی که به آن اعتقاد دارید مشارکت کنید. آیا آرزو می کنید امروز کمی سبک یا روشن تر باشید؟ تغییر باشد. یادداشتی شاد برای یکی از دوستان خود ارسال کنید ، از نوجوان خود بخواهید که یک الگوی رفتاری خنده دار را با شما به اشتراک بگذارد یا خانواده خود را با یک وعده غذایی مورد علاقه شگفت زده کنید. خواه بخواهید از قلب واقعی خود ، از بهترین خود یا از روح خود بگویید ، سعی کنید به اعماق قسمت اعتیاد خود آنچه را هوس می کنید بدهید: کارهایی را انجام دهید که برای شما مهم هستند ، ارزشهای شما را بیان می کنند و دنیا را به مکانی بهتر تبدیل می کنند.

منبع :https://www.psychologytoday.com3. مراقب خود باشید. اگرچه ما هیچ مشکلی با درمان خود نداریم ، مراقبت از خود در واقع مراقبت از خود به روشهای اساسی تری است. حتی تغییرات اندک در رفتار سلامتی نیز می تواند تفاوت زیادی در بهزیستی ایجاد کند ، از تفکر "همه یا هیچ چیز" دلسرد نشوید. برای خود و همه افرادی که در مدار شما هستند ، کار سالم انجام دهید. ویژگی های بین فردی که در حال حاضر به آنها نیاز داریم - صبر ، تحمل ، سر خنک و قلب های گرم - با کمی فعالیت بدنی ، غذای سالم و خواب و کمی صفحه نمایش ، کافئین و الکل در دسترس ما است. حوادث کنونی مستلزم داشتن یک برنامه مدیریت استرس برای هرکسی است: برای افزایش ظرفیت کنار آمدن و کاهش واکنش به استرس چه کاری می توانید انجام دهید؟ چالش های اجتماعی کنونی ما ایجاب می کند که در بهترین حالت خود باشیم: استراحت ، سرعت سریع روی پاها ، آرام و برنامه ریزی و با لوب های جلویی کاملاً عملکردی. ما باید دلسوز و بخشنده باشیم. ما باید صریح تصمیم بگیریم. ما باید ضد نژادپرستی ، ضد جنسی ، ضد نفرت شویم. ما باید حتی در شرایطی که انجام چنین کاری دشوار است ، قیام کنیم.

اگر بخواهیم تعصبات قلمداد شده ای را که بین ما تقسیم شده اند ، با موفقیت کنار بگذاریم ، باید هدف خود را بیشتر کنیم. وقتی خود واقعی شویم ، انعطاف پذیر ، غیر دفاعی ، ذهن باز و قادر به پذیرش حقایق دشوار می شویم. این خصوصیات - که به نفع امید ما برای تقویت صلح ، عشق و تفاهم است - نتایج تأمین نیازهای اساسی ماست ، از جمله نیاز به احساس ثبات و امنیت. سعی کنید در آیین های کودکانه مانند لالایی ها یا شخصیت های محبوب دوباره مرور کنید ، از خدمات مذهبی و سنت های خانوادگی آرام بگیرید و کارهایی انجام دهید تا عمدا به خود کمک کنید احساس قدرت ، شجاعت و اطمینان کنید. در شرایط فعلی و تهدیدآمیز ، حتی کمی عشق و خود شفقت ، کمی توجه به نیازها و احساسات خودتان ، می تواند تا حد زیادی به سمت خود واقعی سازی پیش رود.

4- کمی لطافت را امتحان کنید. قلدرهای دنیا همیشه نمی دانند که قلدر هستند. بسیاری از آنها علی رغم آنچه برای اطرافیانشان واضح است ، واقعاً احساس دروغگویی متهم می کنند. اقدامات احتیاطی برای اطمینان از اینکه شما در واقع شخصی هستید که دیگران منتظر دیدن او هستند هیچ ضرری ندارد. اکنون ، وقتی همه ما در معرض آسیب های پزشکی و مالی هستیم ، زمان مناسبی برای مهارت های نرم افزاری ماست: نرمش را یاد بگیرید ، میزان صدا را کم کنید ، لحن ما را بررسی کنید. همه ما می توانیم بخشنده تر ، نرم تر و زود قضاوت کنیم - در خانه ، محل کار و با همسایگان.

از افرادی که سعی در ادامه کار تمدن ما دارند آگاه باشید و آنها را تصدیق کنید: معلمان و پرستاران و رانندگان زایمان را تکریم کنید. کمی نرمش کنید و نسبت به افرادی که روزهای سخت تری از شما دارند ترحم کنید. امروز به نفع کسی شک کنید. به سختی می توان یادآوری کرد که اکثر مردم در واقع همه تلاش خود را می کنند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که لیاقت قضاوت ، خشم یا سرزنش شما را دارند ، یک مایل با کفشهای آنها راه بروید. اگر بتوانیم سرزنش یکدیگر را برای آنچه اتفاق می افتد متوقف کنیم ، می توانیم با هم کار کنیم تا به طور موثرتری با این چالش کنار بیاییم.

5. راه های تازه اتصال را پیدا کنید. یکی از کنایه های دوران COVID این است که ما با همه فاصله زیادی داریم یا نزدیکی بیش از حد داریم - حد متوسط کمی. به مدت شش ماه نتوانستیم از افرادی که با آنها زندگی می کنیم فاصله بگیریم. و ما نتوانسته ایم افرادی را که با آنها زندگی نمی کنیم ، به صورت شخصی و بدون ماسک ، از فاصله کمتر از 6 فوت ببینیم. این باعث ایجاد نوعی هیولای دو سر تنهایی شده است.

اگر آنقدر خوش شانس هستید که می توانید خانه خود را با افرادی که به آنها علاقه دارید تقسیم کنید ، مهم این است که احساس عشق و قدرشناسی خود را نسبت به این افراد تجدید کنید. به آنها بگویید که برایتان مهم است و سعی کنید این تصویر بزرگ را از اینکه زندگی بدون آنها چقدر بدتر می شود فراموش نکنید.

اگر در طرف دیگر هیولا ، شما به تنهایی زندگی می کنید و از نظر اجتماعی از خانواده یا افراد نزدیک دیگر در زندگی خود فاصله گرفته اید ، ممکن است متوجه شده باشید که در توانایی مقاومت در برابر اثرات انزوا به یک حد مجاز رسیده اید. این مشکلی است که به برخی راه حل های خردمندانه نیاز دارد ، بنابراین سعی کنید وضعیت خود را نادیده نگیرید یا فقط پوزخند بزنید و آن را تحمل کنید - وقت آن است که کاری انجام دهید تا با دیگران ارتباط برقرار کنید. تلاش های شما باید هر دو سر شما و قلب شما را راضی کند. خطرات و منافع را متعادل کنید.

در همه جا ، زوج ها ، خانواده ها ، دوستان و همكاران در حال یافتن راه های جدید برای برقراری ارتباط ، روال های جدیدی برای یادگیری ، بازی و لذت بردن از یكدیگر هستند كه به ما اجازه می دهد بدون نزدیك شدن به هم نزدیك شویم. با تشکر از ماسک ها ، برخی از هوای زیبای پاییز و سازگاری روحیه انسانی ، هنوز هم می توانیم کارها را با هم انجام دهیم. خانواده ها ، گروه های دوستان ، جوامع اعتقادی و محله های سراسر کشور در حال همکاری برای ابداع راه های ایمن برای جشن و ارتباط هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.